Hur gick det att läsa idag?

Mina elever har läsdagböcker. Titel, författare, datum och en kommentar vad de tyckte om boken. Nu har vi även börjat skriva in de böcker de högläser i projektet Hej – jag läser för dej! De skriver vem de har läst för och hur det gick att läsa. De skriver även in något de ska tänka på tills nästa gång de läser. Så här stod det i deras böcker den här veckan:

  • Jag läste bra, nästa gång ska jag tänka på att ha inlevelse.
  • Jag läste högt, nästa gång kan jag läsa med mer inlevelse.
  • Jag läste ganska högt. Jag vill läsa en svårare bok.
  • Jag läste med punkt och nästa gång kan jag tänka på att träna mer.
  • Jag stannade vid punkt. Jag ska träna mer inlevelse.
  • Jag tyckte jag läste bra ”upp och ner”, nästa gång ska jag tänka på att läsa likadant.
  • Jag stannade vid punkt. Jag ska tänka på att läsa samma takt.
  • Jag läste nog högt. Jag ska träna mer.
  • Jag var bra på att läsa. En önskan är att jag ska tänka på att stanna vid punkt.
  • Jag läste bra. Jag vill läsa roligare.

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *